DahlApp-sovellus helpottaa yrittäjän arkea
Ei enää työpäivää ilman DahlAppia
Yrittäjän aamu alkaa aikaisin ja ilta voi venyä pitkäksi. Tarvikkeiden ja osien hakuun ei haluaisi tuhlata ylimääräistä aikaa, jotta asiakkaalta voi laskuttaa tehokkaat työtunnit hyvällä omallatunnolla. Tämän tietää lohjalaisen LVI-Vikmanin yrittäjä Tomas Vikman, joka on tehnyt LVI-alan töitä oman firman lukuun reilut kolmisen vuotta.
”Päivääkään en vaihtaisi pois”, Vikman kertoo ja jatkaa, että hän saa tehdä monipuolisesti töitä erilaisille asiakkaille kuten kuluttajille, asunto-osakeyhtiöille sekä teollisuuteen. Päivät kuluvat mm. huoltoasennuksissa ja vesivirtojen säätötöissä. Kännykkä on tänä päivänä luonteva tapa hoitaa asioita, ja Vikman käyttää mielellään uusia digitaalisia ratkaisuja helpottamaan työskentelyään.
Työssään Tomas Vikman on ottanut käyttöön ennakkoluulottomasti keväällä 2023 julkaistun DahlAppin, kun tutun myymälän henkilökunta siitä hänelle kertoi. Eikä hän ole päätöstä katunut. Hankintoja tulee tehtyä lähes päivittäin, ja DahlApp tekee asioinnista nopeaa ja selkeää. ”Kerään tuotteet myymälässä koriini ja skannaan tuotekoodit kännykällä. Näen välittömästi omat hintani ja ostosten jälkeen saan tilausvahvistuksen sähköpostiini. Laskutusta tehdessä voin aina tarkistaa tilaukset sähköpostista tai DahlAppin kautta. Onneksi enää ei tarvita printattuja lappusia, jotka yleensä vain hukkuvat jonnekin”, Vikman kertoo.
DahlAppin kautta asiakas näkee suoraan omat hintansa, se helpottaa tilausten käsittelyä meidän päässämme
Vikmanin vastuumyyjä Tiiu Nylander tietää mistä on kyse. ”Olen aloittanut hommat silloin kun vielä käytettiin käsin täytettäviä keräilykaavakkeita. Eri käsialojen ymmärtäminen oli välillä hankalaa, ja tulkintavirheitä saattoi tulla. Sittemmin keräilykapulat helpottivat tilannetta, sillä ne siirtävät tilauksen suoraan digitaaliseksi. DahlApp vie asiat vielä askeleen pidemmälle. Myyjän näkökulmasta hinnoittelu on ikuinen työsarka, mutta nyt DahlAppin kautta asiakas näkee suoraan omat hintansa ja voi tarvittaessa puuttua niihin ennen kaupan lukkoon lyöntiä. Se helpottaa tilausten käsittelyä meidän päässämme”, Nylander kertoo.
DahlAppista on helppo tarkistaa tuotteiden saatavuus myymälöittäin, jolloin sovellus näyttää myymälässä olevat kappalemäärät ja myös välimatkan kyseiseen myymälään. Harvinaisemman tuotteen kohdalla tuttu vastuumyyjä voi varmistaa tuotteen saatavuuden erikseen. Vikman nostaakin toimivan asiakaspalvelun ykkösasiaksi hyvässä yhteistyössä. ”Täältä tavoittaa myyjät ja hommat hoituu – se on yrittäjälle tärkeä prioriteetti, unohtamatta tietysti kilpailukykyistä hinnoittelua”, Vikman sanoo. Nylander nyökkää vieressä ja toteaa: ”Olemme tehneet vuosia hyvää yhteistyötä ja luottamus on molemminpuolista”.
Esimerkin kautta muutkin rohkaistuvat kokeilemaan uutta sovellusta
”DahlApp tuli odotettuun tarpeeseen. Nyt muutaman kuukauden jälkeen voin hyvillä mielin todeta, että se todella toimii, ja sitä on helppo käyttää."
"Kerran myymälässä ollessani eräs vanha tuttu ihmetteli, että miksi kuljen kännykkä kädessä. Hänen mielestään tämmöisissä sovelluksissa menee vain hermot. Mutta niinpä vain kävi, että muutaman kokeilukerran jälkeen tämäkin kollega on nyt ottanut DahlAppin käyttöön”, Vikman nauraa.
Parhaimmillaan kassalla käynti on vain pikatsekki ja tervehdys
Vaikka tutun henkilökunnan kanssa olisikin kiva rupatella, on yrittäjän aikataulu usein kiireinen. DahlAppin kanssa keräyksen voi tehdä itsenäisesti, ja tilaukseen voi heti merkitä asiakaskohtaisen viitteen.
Kysyttäessä, luopuisiko Tomas Vikman DahlAppista, on vastaus selkeä: ”No en mielelläni!”
Lataa DahlApp sovelluskaupastasi:
Julkaistu 5.12.2023
Juttu on mukana syksyn 2023 DahlTube-asiakaslehdessä. DahlTube on jaossa palvelupisteissämme.